آموزش کاربردی

گوگل آلرت چیست؟ آموزش کار کردن با Google Alerts

گوگل آلرت

پیشرفت سریع فناوری های نوآورانه باعث شده است که مرزهای بازاریابی در دنیای دیجیتال و سئو راحت تر انجام شود. از اینرو یکی از همین فناوری ها، Google Alerts است که از طریق آن می‌توانیم دنیا کسب و کار وب را برای محتوای مرتبط با شرکت، رقبا و صنعت خود به صورت کلی نظارت کنیم.

بنابراین گام به گام با این مقاله همراه باشید و عمیق‌تر به این موضوع بپردازیم تا تشخیص دهیم «Google Alerts» چیست، چگونه کار می‌کند، چگونه این سرویس را راه‌اندازی کنیم و چرا می‌تواند برای ارتقای کسب‌وکار شما به سطح بعدی مفید باشد.

درباره ابزار Google Alerts

Google Alerts یک ابزار رایگانی می باشد که اینترنت را ردیابی می کند و شما را در مورد موضوعاتی که مشخص می کنید، مطلع می کند. این موضوعات می تواند مربوط به نام سازمان یا نام شخصی شما، کلمات کلیدی ضروری مورد استفاده در صنعت شما یا نام رقبا باشد؛ از اینرو می توانید وب سایت ها را برای هر نامی که می خواهید نظارت کنید.

هنگامی که گوگل نتایجی را پیدا می کند که با عبارت جستجوی کاربر مطابقت دارد، اعلان ها و هشدارهایی را به آدرس ایمیل شما ارسال می کند. بنا به نیازها و اهداف خود، می توانید اعلان ها را به صورت روزانه، هفتگی یا هر طور که اتفاق می افتد، تنظیم کنید. (همچنین می توانید زمان دقیق ارسال هشدارها را به صندوق ورودی خود تنظیم کنید.)

چرا می‌تواند برای ارتقای کسب‌وکار شما به سطح بعدی مفید باشد؟

با توجه به اینکه هر کاربر اینترنت می تواند تا 1000 هشدار در هر حساب جیمیل ایجاد کند، فرصتی برای دستیابی به اهداف زیادی برای رشد بالقوه کسب و کار وجود دارد. در اینجا فهرستی از مؤثرترین راه هایی است که هشدارها می توانند برای سازمان شما مفید باشند:

بررسی حواشی آنلاین اطراف برند شما

در عصر دیجیتال، مدیریت برند آنلاین به بخشی حیاتی از هر استراتژی بازاریابی تجاری تبدیل شده است. به نوبه خود، نظارت فعال بر نام برند شما و مدیران شرکت یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود یا حفظ شهرت آنلاین شماست. این همان چیزی است که Google Alerts برای آن طراحی شده است. به سادگی نام شرکت خود یا نام افراد شاغل در پست‌های اجرایی را در کادر جستجو وارد کنید، فیلترهای لازم را تنظیم کنید و همه ذکرهایی را که با پارامترهای شما مطابقت دارند نظارت کنید.

همچنین، Google Alerts می تواند به شما کمک کند تا نظرات مشتریان را چه مثبت و چه منفی پیگیری کنید. هنگامی که نظرات منفی را شناسایی کردید، می توانید با تماس با مشتری و رسیدگی به مشکل، به سرعت مطلع و در صورت لزوم واکنش نشان دهید. به نوبه خود، می توان از نظرات مثبت برای تمرکز بر آنها در کمپین های روابط عمومی استفاده کرد.

محافظت از محتوای آنلاین شما در برابر کپی شدن

اخیراً مشکل سرقت ادبی در بسیاری از زمینه‌های کسب و کار به حالت اپیدمی تبدیل شده است. از طرفی نیز، به لطف Google Alerts، یافتن و گزارش محتوای دزدیده شده مشکل نیست؛ شما میتوانید با تنظیم کردن گوگل آلرت، در صورتی که کسی از محتوای شما استفاده کرد، سریعاً در جریان قرار بگیرید. در نتیجه، شما قادر خواهید بود فرآیند تشخیص سرقت ادبی را به صورت خودکار کنترل کنید.

لینک بیلدینگ

با توجه به اهمیت بک لینک در سئو وب سایت ها، استفاده از ابزاری مانند Google Alerts می تواند راه دیگری برای ایجاد لینک و افزایش پتانسیل رتبه بندی شما باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که با صاحبان سایتی که کنترل پلتفرم هایی را که سازمان شما در آنها ذکر شده است تماس بگیرید و از آنها بخواهید پیوند مناسبی را به وب سایت شما وارد کنند. به احتمال زیاد، اکثر هشدارهایی که دریافت می کنید حاوی پیوندی به سایت شما هستند.

چگونه گوگل آلرت را راه‌اندازی کنیم؟

در این مقاله نحوه راه اندازی و استفاده گوگل آلرت به شما را به شما آموزش خواهیم داد.

“دیگر نیازی به این نیست که دائما سرچ را انجام دهید؛ زیرا که گوگل این کار را برای شما انجام می‌دهد. یک آلرت راه اندازی با توجه به نیاز خود در بازه‌ی زمانی تنظیم شده مطالب جدید به ایمیل شما ارسال شود.”

گام به گام نحوه راه اندازی آن را برای شما بیان میکنیم :

ابتدا وارد سایت googlealerts شده و سپس وارد صفحه ای که در شکل زیر آمده میشوید.

سپس در قسمت sign in ایمیلی که قرار است برای آن نوتیف و یا هشدارهایی که مربوط به سایت مدنظر است، ثبت می کنید.

گام دوم

شما در این گام، نام سایت  خود برای رصد کردن  و اظهاراتی که رقبا و کاربران خود در مورد سایت شما بیان می کنند، یا حتی اطلاعاتی که در مورد فرد مورد علاقه و اخبارهای مربوط به آن وجود دارد، میتوانید از طریق گوگل رصد کنید. به عنوان مثال، این گزینه برای خانم های خانه دار خوش سلیقه که به دنیای مدرن و چیدمان خانه علاقه دارند، گزینه مناسبی است؛ زیرا آنها هر روز با دنیای سبک و استایل چیدمان از طریق مجلات آشنا می شوند.

تا اینجای کار همه چی سادست.

گام سوم

در این گام و مرحله شما تمامی گزینه هایی که در شکل بالا وجود دارد، به طور کامل توضیح داده که آنها را براساس نیاز خود میتوانید تنظیم کنید.

Create an alert about:  در این کادر شما سایت یا موضوع مورد نیاز و علاقه خود را وارد می کنید.

How often: به طور کلی شما در این کادر مطالب مربوط به بازه زمانی را مشخص کنید؛

به صورت همزمان، هنگام ایجاد یک هشدار، می توانید با کلیک بر روی دکمه “نمایش گزینه ها” پارامترهای اضافی را مشخص کنید. همراه با فیلتر “چند مرتبه”، می توانید از فیلترهایی مانند:

  • منابع (با کمک این فیلتر می توانید منابعی را که می خواهید ردیابی کنید به منابع خبری رسمی، وبلاگ ها، محتوای عمومی وب و غیره محدود کنید)
  • زبان
  • منطقه (این فیلتر امکان نظارت بر محتوای یک کشور خاص را فراهم می کند)

چرا از Google Alerts باید استفاده کرد؟

در وهله اول باید چه نوع هشدارهایی را در نظر بگیرید؟ آنها به شرح زیر است:

  1. هشدارهای مربوط به برند و محصولات شما با ردیابی نمایندگان/مدیران شرکت خود از طریق Google Alerts، هر زمان که شخصی از آنها در وب نام برد مطلع خواهید شد. در نتیجه، درک عمیقی از نحوه توصیف آنها در اینترنت خواهید داشت.
  2. هشدارهای مربوط به ذکر رقبای یک شرکت: اگر برند و محصولات خود را زیر نظر داشته باشید، فوراً چیزهای خوب و بدی را که در اینترنت مورد بحث قرار می‌گیرند، می‌شناسید. بنابراین، جای تعجب نیست که مردم اغلب از Google Alerts برای انجام ممیزی برند و اطمینان از اینکه تلاش‌های بازاریابی پیاده‌سازی شده با موفقیت منجر به تبدیل‌ها، ذکرها و پیوندها می‌شوند، استفاده می‌کنند.
  3. هشدارهای مربوط به ذکر نمایندگان/مدیران یک شرکت: همانطور که در بالا ذکر شد، نظارت بر همه چیزهایی که با نام تجاری شما اتفاق می افتد برای رشد کسب و کار کافی نیست. همچنین پیگیری رقبای خود ضروری است.

دلایل کار نکردن گوگل آلرت

متأسفانه، Google Alerts می‌تواند برخی از نمایش‌های جستجوی انتخابی شما را که در فهرست Google نشان داده می‌شوند، از دست بدهد. معمولاً در دو مورد از موارد زیر می توانید با این مشکل روبرو شوید:

نتایج شبکه های اجتماعی

Google Alerts یک گزینه عالی برای نظارت بر صفحات وب است، اما این را نمی توان برای رسانه های اجتماعی گفت. این ابزار به سادگی پلتفرم های رسانه های اجتماعی را رصد نمی کند. با در نظر گرفتن اینکه حدود 72 درصد از مردم به طور منظم از نوعی شبکه رسانه اجتماعی استفاده می کنند، ممکن است بسیاری از اطلاعات لازم برای کسب و کار خود را از دست بدهید.

حجم پرس و جو کم

بعید است که هشدارها هیچ داده ای را در یک پرونده با حجم کم درخواست بازگردانند. گوگل دلیل این روند را توضیح نمی دهد، اگرچه ممکن است Google Alerts از الگوریتمی پیروی کند که در یک آستانه خاص از حجم جستجو خیلی خوب کار نمی کند. حداقل، این چیزی است که تجربه بسیاری از کاربران با این برنامه نشان می دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *